Role i stanowiska w projekcie IT

Wyraźny podział na specjalistów technicznych i nie-technicznych powoli przestaje istnieć. Skończyły się czasy, gdy firmowy dział IT był wyizolowanym „kantorkiem”, do którego mało kto się zapuszczał. Teraz technologie przenikają niemal każdą branżę, dział firmy i zdecydow...
Zrozumieć język programisty - podręczny słowniczek dla rekrutera IT

Ada to nie tylko żeńskie imię, a Scala, choć kojarzy się z mapą, odnosi się do czegoś zupełnie innego. Już same nazwy i określenia związane z technologiami i językami programowania sprawiają, że można poczuć mętlik w głowie. A gdy dodatkowo posłucha się rozmów specjalist...
Meetupy, blogi, fora tematyczne, a może kursy programowania? - jak rekruter może pogłębiać wiedzę z obszaru IT?

Aby być dobrym programistą, konieczne jest ciągłe rozwijanie kompetencji i śledzenie zmian w bardzo dynamicznej branży IT. Skuteczny rekruter musi dotrzymywać kroku programiście – nie tylko zdobyć podstawy z zakresu technologii, ale też stale uzupełniać i aktualizować sw...
Utrzymać liczbę błędów na akceptowalnym poziomie - jak efektywnie zatrudnić i wyszkolić juniora w IT?

W branży IT ścieżka rozwoju zawodowego programisty ma czytelną strukturę. Kimkolwiek chcesz zostać w przyszłości najpierw zaczynasz jako junior. Jak skutecznie wdrożyć do pracy młodego programistę? Pair programming, code review, mentoring to najczęściej stosowane metody ...
Szkolenia i rozwój w strategii przyciągania pracowników z pokolenia Y i Z

Dzisiejsi 20- i 30-latkowie wkrótce stanowić będą większość wśród osób aktywnych na rynku pracy. Tymczasem zaledwie 4 na 10 millenialsów (urodzeni w latach 80. i w pierwszej połowie lat 90.) oraz 3 na 10 przedstawicieli pokolenia Z (urodzeni pod koniec lat 90.) twierdzi,...
Kursy i szkolenia – benefit, który zatrzyma najlepszych pracowników?

Bez dostępu do najnowszej wiedzy i możliwości rozwoju specjalista ds. IT przestaje czerpać zadowolenie z pracy, nawet jeśli jego pensja jest na satysfakcjonującym poziomie. Kursy i szkolenia, ale też kultura organizacyjna pozwalająca na elastyczność i zdobywanie umiejętn...
Masowe rekrutacje w branży IT – jak skutecznie pozyskać pracowników?

Zatrudnienie kilku dobrych programistów potrafi przysporzyć rekruterom niemałych problemów. Co, jeśli potrzebują stworzyć cały zespół lub od zera budują oddział w nowym miejscu?
,,Dziwne, u nich działa” Poradnik sprawnej komunikacji na linii marketing-dział IT

Postęp technologiczny następuje obecnie w takim tempie, że najbliższe 5 lat przyniesie nam prawdopodobniej więcej zmian w tym obszarze, niż ostatnie 20. Jako marketingowcy musimy więc być gotowi na to, że w naszej pracy coraz częściej będziemy mieli styczność z branżą IT...
Marketerów nie wyprze AI – zrobią to ich koledzy wyposażeni w sztuczną inteligencję

Postęp technologiczny stawia nas wszystkich – pracodawców, menedżerów i specjalistów – w… niekomfortowym położeniu. Przez wynikające z niego konsekwencje, nie tylko musimy na nowo określić nasze kluczowe obowiązki, ale wręcz zredefiniować pojęcie pracy. Copywriterów, pro...
Ile czasu zajmuje i ile kosztuje znalezienie pracownika w branży IT?

W IT od lat panuje rynek pracownika, a znalezienie wartościowych specjalistów to zazwyczaj kosztowny i długotrwały proces. Według globalnych danych TEKsystems, wydatki związane z pozyskaniem nowego pracownika na przestrzeni ostatnich lat wzrosły o 40%, a średni czas rekr...
Role i stanowiska w projekcie IT

Wyraźny podział na specjalistów technicznych i nie-technicznych powoli przestaje istnieć. Skończyły się czasy, gdy firmowy dział IT był wyizolowanym „kantorkiem”, do którego mało kto się zapuszczał. Teraz technologie przenikają niemal każdą branżę, dział firmy i zdecydow...
Zrozumieć język programisty - podręczny słowniczek dla rekrutera IT

Ada to nie tylko żeńskie imię, a Scala, choć kojarzy się z mapą, odnosi się do czegoś zupełnie innego. Już same nazwy i określenia związane z technologiami i językami programowania sprawiają, że można poczuć mętlik w głowie. A gdy dodatkowo posłucha się rozmów specjalist...
Meetupy, blogi, fora tematyczne, a może kursy programowania? - jak rekruter może pogłębiać wiedzę z obszaru IT?

Aby być dobrym programistą, konieczne jest ciągłe rozwijanie kompetencji i śledzenie zmian w bardzo dynamicznej branży IT. Skuteczny rekruter musi dotrzymywać kroku programiście – nie tylko zdobyć podstawy z zakresu technologii, ale też stale uzupełniać i aktualizować sw...
Utrzymać liczbę błędów na akceptowalnym poziomie - jak efektywnie zatrudnić i wyszkolić juniora w IT?

W branży IT ścieżka rozwoju zawodowego programisty ma czytelną strukturę. Kimkolwiek chcesz zostać w przyszłości najpierw zaczynasz jako junior. Jak skutecznie wdrożyć do pracy młodego programistę? Pair programming, code review, mentoring to najczęściej stosowane metody ...
Szkolenia i rozwój w strategii przyciągania pracowników z pokolenia Y i Z

Dzisiejsi 20- i 30-latkowie wkrótce stanowić będą większość wśród osób aktywnych na rynku pracy. Tymczasem zaledwie 4 na 10 millenialsów (urodzeni w latach 80. i w pierwszej połowie lat 90.) oraz 3 na 10 przedstawicieli pokolenia Z (urodzeni pod koniec lat 90.) twierdzi,...
Kursy i szkolenia – benefit, który zatrzyma najlepszych pracowników?

Bez dostępu do najnowszej wiedzy i możliwości rozwoju specjalista ds. IT przestaje czerpać zadowolenie z pracy, nawet jeśli jego pensja jest na satysfakcjonującym poziomie. Kursy i szkolenia, ale też kultura organizacyjna pozwalająca na elastyczność i zdobywanie umiejętn...
Masowe rekrutacje w branży IT – jak skutecznie pozyskać pracowników?

Zatrudnienie kilku dobrych programistów potrafi przysporzyć rekruterom niemałych problemów. Co, jeśli potrzebują stworzyć cały zespół lub od zera budują oddział w nowym miejscu?
,,Dziwne, u nich działa” Poradnik sprawnej komunikacji na linii marketing-dział IT

Postęp technologiczny następuje obecnie w takim tempie, że najbliższe 5 lat przyniesie nam prawdopodobniej więcej zmian w tym obszarze, niż ostatnie 20. Jako marketingowcy musimy więc być gotowi na to, że w naszej pracy coraz częściej będziemy mieli styczność z branżą IT...
Marketerów nie wyprze AI – zrobią to ich koledzy wyposażeni w sztuczną inteligencję

Postęp technologiczny stawia nas wszystkich – pracodawców, menedżerów i specjalistów – w… niekomfortowym położeniu. Przez wynikające z niego konsekwencje, nie tylko musimy na nowo określić nasze kluczowe obowiązki, ale wręcz zredefiniować pojęcie pracy. Copywriterów, pro...

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj powiadomienia o nowych artykułach prosto na email
1
2
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.